Välkommen till forumet, gör lätt Registrera dig?
  • Inloggning:

Välkommen till Brasilien Forum (Swedish).

Välkommen till forumet Brasilien Web

... hela Brasilien på en sida

•  » Ställa frågor och få svar
  •  » Foton, visa och ladda upp din egen
  •  » Semester eller utvandring
  •  » Skriv din egen blogg
  •  » Hitta Brasilien i Tyskland

gå med i …simple

Ja! Jag vill registrera nu!

p.s.: För registrerade medlemmar, forumet är ad-fri!

Sida 1 av 2 12 SistaLetzte
Visar resultat 1-6 av 7
Skifte/paket - än en gång: Oi har läst mig på senare tid av alla eventuella bidrag och förordningar att skicka gåvor och paket, eftersom jag skulle även vilja skicka en cuckoo klocka till São Paulo. Här klockan har ett värde på strax under 100 kr, så ovan den tillåtna 50 U$. Nu är jag
  1. # 1
    Ny användare
    Ansluta till datum
    04.09.2008

Frage Skifte/paket - än en gång

Oi

mig på senare tid av alla eventuella bidrag och förordningar att skicka gåvor och paket läsa, eftersom jag även en cuckoo klocka São Paulo skulle vilja skicka. Här klockan har ett värde på strax under 100 kr, så ovan den tillåtna 50 U$. Nu är jag bara osäker på hur jag bäst i stället för jag inte vill att mottagaren har att betala tull. Bör vara en gåva ju. Det är inte särskilt svårt. Har inte vägs ännu, men det uppskattas att ca 3 kg. Jag tror faktiskt att det är bäst att skicka dem med DHL-paket. Om jag deklarera innehållet, kan jag fuska eftersom vissa värde? Så bara 50 U$ ange och hoppas att ni tror mig? Eller bättre anger jag det verkliga värdet och hoppas att det inte skulle vara väckt intresse?
    Tyvärr jag kan (ännu) inte portugisiska, annars jag skulle ha behandlat mig närmare här har ofta rekommenderade tullens sida. Gibts da resulterar i cuckoo clocks???

Jag skulle behöva skicka två mer paket till andra adresser. Nu har jag läst att ett paket inte är försäkrad, ett paket redan. Stämmer det? Har hittat tyvärr på DHL webbplatsen inte direkt till vad.

Har du någonsin tack för ditt tips eller idéer,
    Alex

• Reklam

2. # 2
    Erfarna användare
    Ansluta till datum
    14 Maj, 2008
    Rum
    Salvador, Bahia

Standard AW: Skifte/paket - än en gång

[...] eftersom jag inte vill att mottagaren har att betala tull. Bör vara en gåva ju.[...]
    Du kan pre versteuern som i Tyskland vid tullkontoret redan - eller har jag fel det?

Om jag deklarera innehållet, kan jag fuska eftersom vissa värde? Så bara 50 U$ ange och hoppas att ni tror mig? Eller bättre anger jag det verkliga värdet och hoppas att det inte skulle vara väckt intresse?
    Som gåva deklarera och be att det går igenom. Vi har 18 kartonger som borttagning varor få igenom (i hamn på det skrivna). Ingen består. Wow.

Jag skulle behöva skicka två mer paket till andra adresser. Nu har jag läst att ett paket inte är försäkrad, ett paket redan. Stämmer det? Har hittat tyvärr på DHL webbplatsen inte direkt till vad.
    Paketen är aldrig försäkrade. Därför de är billigare och inte alltid anländer -Det sparar viktigaste.
    Hälsningar
    -zeta-

3. # 3
    Moderator
    Ansluta till datum
    12.07.2004
    Rum
    o.f.W.

@ zeta:
    Citat:
    Du kan pre versteuern som i Tyskland vid tullkontoret redan - eller har jag fel det?
    Ursprungligen publicerad i slutet

du dårar du ganska kraftfullt - så något är bara i din fantasi

buggyman

4. # 4
    Erfarna användare
    Ansluta till datum
    20 Apr 2006

Postminister svarar: packa upp cuckoo klocka och radbryta i tidningen, deklaration: presente sem valor comercial, bör paketet "lost" - den ursprungliga fakturan av DHL PRäsentieren för ersättning (BR utanför tillåts). MAXI stämpel utomlands upp till 2 kg kan skicka genom att skriva en, är då täckt med ca 30 euro mot förlust, Maxibrief utomlands har ett totalt kant längd 90 cm och det är redan en stor ruta. Dran tror, infoga ett belopp för tullfrågor + 60% skatt, 100 E + 60 E + 35 E Porto... om det är värt?

5. # 5
    Ny användare
    Avsnittet starter

Ansluta till datum
    04.09.2008

Tack någonsin. I Tyskland redan skattskyldig är alltså inte, hab jag fann att också. Förmodligen skicka små paket som ett brev, så som Gemic antyder att. Valt att något som går också. Tack för tanken!
    När cuckoo klocka jag är fortfarande osäkra. Jag kan skicka det omöjliga som "Letter". Som har sidor av 35 x 25 x 20 cm. I krig som inte i 'n kuvert. Vad menar du med "Belopp tillämpa för tums"? Var ska du använda? Men jag tyckte redan, om är värt att.
    Måste lyssna till ibland fortfarande lite mig. Är redan överväger huruvida jag skulle hänga affischer vid universitetet och hoppas att någon flyger ner som kan ta dem.

Tack igen!
    Alex

6. # 6
    Erfarna användare
    Ansluta till datum
    20 Apr 2006

Hi - klart, är Maxi bokstaven utomlands en "kartongen/gjort storlek" och inget kuvert. 30 x 30 x 30 cm i storlek och vikt på 2 kg. Green tullens Etikett stick på det: presente sem valor comercial Cocoo-watch som engelska namn men genom mitten.

Sida 1 av 2 12 SistaLetzte

Liknande trådar

1. Paketet till São Paulo
    Genom Felixes i meddelandet från Forum
    Svar: 4
    Senaste inlägget: 2. Februari 2011. 14: 50
  2. skifte
    Genom Unregistriert i meddelandet från Forum
    Svar: 6
    Senaste inlägget: 5. Maj 2009. 01: 54
  3. Umsatzidentnummer i Pack
    Genom maracaipehawaii i Forum insider tips
    Svar: 6
    Senaste inlägget: 30 Januari 2008. 19: 33
  4. Paket: Information för tullfrågor
    Genom Unregistriert i meddelandet från Forum
    Svar: 11
    Senaste inlägget: 13 Oktober 2007 13: 33
  5. Paket från Rio
    Genom mariboe i Forum-resor till Brasilien
    Svar: 2
    Senaste inlägget: 19 Oktober 2004, 05: 55

Märken

Forum regler

• Det är du tillåts inte, skriva nya teman.
  • Det är du tillåts inte, att svara på inlägg.
  • Det är du tillåts inteSkicka bifogade filer.
  • Det är du tillåts inte, redigera dina inlägg.
  •