Oi
mig på senare tid av alla eventuella bidrag och förordningar att skicka gåvor och paket läsa, eftersom jag även en cuckoo klocka São Paulo skulle vilja skicka. Här klockan har ett värde på strax under 100 kr, så ovan den tillåtna 50 U$. Nu är jag bara osäker på hur jag bäst i stället för jag inte vill att mottagaren har att betala tull. Bör vara en gåva ju. Det är inte särskilt svårt. Har inte vägs ännu, men det uppskattas att ca 3 kg. Jag tror faktiskt att det är bäst att skicka dem med DHL-paket. Om jag deklarera innehållet, kan jag fuska eftersom vissa värde? Så bara 50 U$ ange och hoppas att ni tror mig? Eller bättre anger jag det verkliga värdet och hoppas att det inte skulle vara väckt intresse?
Tyvärr jag kan (ännu) inte portugisiska, annars jag skulle ha behandlat mig närmare här har ofta rekommenderade tullens sida. Gibts da resulterar i cuckoo clocks???
Jag skulle behöva skicka två mer paket till andra adresser. Nu har jag läst att ett paket inte är försäkrad, ett paket redan. Stämmer det? Har hittat tyvärr på DHL webbplatsen inte direkt till vad.
Har du någonsin tack för ditt tips eller idéer,
Alex

Avsnittet starter