Hej allihopa,
min flickvän är från Brasilien. Gift i Danmark i maj 2009. Maken har träffade min flickvän på en chatt forum och uppmanade den till Tyskland med falska löften. Mycket har ljugit och vilseledande bild många saker. Gift var som sagt i Danmark. Min flickvän som lever tillsammans längre nyligen med maken, det var, men fortfarande ingen skilsmässa från båda sidor begärt någon Trennungsjahr. Officiellt är allt fortfarande ok.
Maken börjar nu men ständigt hotar med utvisning, etc. Jag bor med min flickvän samtidigt hemma hos mannen är officiellt hyresgästen. Maken och min flickvän är ALG 2 mottagare och jag betalar hyra för lägenheten vid tidpunkt som det damm som gjort make och bor någon annanstans. Han har för närvarande väcker ALG-2 för honom och henne och betalas ingenting alls. Jag älskar min flickvän mycket och vet inte z.zt vad jag kan göra eftersom jag inte vet att denna situation.
Min vän har rapporterat stor rädsla för att vara, du skulle vilja stanna i Tyskland och bor på med mig. Hon har med språkprov just off the bat fanns mycket väl och talar för denna korta tid utmärkt tyska och allt är beredda att göra vad som krävs av den tyska sidan att leva här.
Jetze mina frågor:
Där kan du vara i Berlin som brasilianare gratis hjälp sätta och samråda kan vara, om det finns uppehälle problem, äktenskapliga problem osv.?
Kan min vän är ingår, om maken skilsmässa, det är nu för ca 9 1/2 månader gift sade, så enkelt?
Vad är en Trennungsjahr? Är hon rätt? Och denna gång som ett gift? Efter min info måste det ha varit 2 år med en tysk gifte sig med för att hålla här? Är det rätt?
Om allt ingenting hjälper, kan dem kvar efter Trennungsjahr och slutlig skilsmässa i Tyskland här, om jag skulle vilja gifta sig med henne omedelbart?
Undantagen är ´s?
Deras äktenskap var entreprenad i Danmark. Äktenskapet var men hittills inte i Brasilien rapporterade eller legaliserade. Kan det orsaka nya äktenskapet därför skilsmässa och planerade problem?
Om så är fallet, där äktenskapet redovisas? Ambassaden i Brasilien i Berlin eller ambassad i Brasilien i Danmark?
Jag skulle ge dig vid skilsmässa och om det är därför inte tillräckligt äktenskap tid att gifta sig med henne omedelbart.
Vad är fortfarande att överväga? Mannen vill avbryta platta, det är också tveksamt vad sedan fortfarande kommer från dess sida.
Hon har inte undertecknat så MV eftersom den redan i årtionden vid hans sida. Det är automatiskt i hyreskontraktet för, eller också som en hustru om maken lämnar inga betalningar eller semester hemma i den schlecheten staten, så ägaren kräver skadestånd?
Om du bör automatiskt som en hustru i hyreskontraktet eller sina rättigheter och skyldigheter har, kan hon kvar av make, om hyran fortsätter att betalas ut i denna lägenhet bor i uppsägning?
Vad är med gamla kredit av hennes make före äktenskap med kör KOM? Det är också med haftbar? Och hur är nu, separation har överenskommits. Mannen utan slut får är skyldiga gör nu och min flickvän damt riva i hennes ruinera hennes framtid? Hur kan jag skydda dem från alla dessa onda ting?
FÖRLÅT OM JAG SÅ MYCKET MEN JAG VET JAG INTE I ALLA DESSA SAKER OCH HOPPAS LÄMPLIG HJÄLP ELLER RÅD ELLER INFO ATT TA SIG HIT PÅ DITT FORUM.
Har någon kontakt telefonnummer i Berlin där också "anonym" kan du få hjälp utan lika alla myndigheter gå?
Jag hoppas stort jag här Forum goda tips och råd kan få i din Brasilien.
Tack någonsin så mycket för tålamodet att läsa mina många frågor och bokföra svar på mig som sagt hoppas jag.
Om du behöver ytterligare information, sedan jag det vet var vänlig.
Tack för din hjälp.
Roberto > |o

5Tack