Välkommen till forumet, gör lätt Registrera dig?
  • Inloggning:

Välkommen till Brasilien Forum (Swedish).

Välkommen till forumet Brasilien Web

... hela Brasilien på en sida

•  » Ställa frågor och få svar
  •  » Foton, visa och ladda upp din egen
  •  » Semester eller utvandring
  •  » Skriv din egen blogg
  •  » Hitta Brasilien i Tyskland

gå med i …simple

Ja! Jag vill registrera nu!

p.s.: För registrerade medlemmar, forumet är ad-fri!

Sida 1 av 4 1234 SistaLetzte
Visar resultat 1-6 av 24
Like Tree5Tack
Aufenthalt, Ehe kaputt, große Probleme, brauchen dringend Hilfe !!!: Hallo an alle, meine Freundin ist aus Brasilien . Hat geheiratet in Dänemark im Mai 2009. Der Ehemann hat meine Freundin über ein Chat Forum kennengelernt und sie mit falschen Versprechungen nach Deutschland eingeladen. Hat viel gelogen und viele Dinge falsch dargestellt. Geheiratet wurde wie gesagt in Dänemark. Meine Freundin
  1. # 1
    Ny användare
    Ansluta till datum
    09.02.2010

Frage Uppehållstillstånd, äktenskap brutna, stora problem, behöver akut hjälp!

Hej allihopa,

min flickvän är från Brasilien. Gift i Danmark i maj 2009. Maken har träffade min flickvän på en chatt forum och uppmanade den till Tyskland med falska löften. Mycket har ljugit och vilseledande bild många saker. Gift var som sagt i Danmark. Min flickvän som lever tillsammans längre nyligen med maken, det var, men fortfarande ingen skilsmässa från båda sidor begärt någon Trennungsjahr. Officiellt är allt fortfarande ok.

Maken börjar nu men ständigt hotar med utvisning, etc. Jag bor med min flickvän samtidigt hemma hos mannen är officiellt hyresgästen. Maken och min flickvän är ALG 2 mottagare och jag betalar hyra för lägenheten vid tidpunkt som det damm som gjort make och bor någon annanstans. Han har för närvarande väcker ALG-2 för honom och henne och betalas ingenting alls. Jag älskar min flickvän mycket och vet inte z.zt vad jag kan göra eftersom jag inte vet att denna situation.

Min vän har rapporterat stor rädsla för att vara, du skulle vilja stanna i Tyskland och bor på med mig. Hon har med språkprov just off the bat fanns mycket väl och talar för denna korta tid utmärkt tyska och allt är beredda att göra vad som krävs av den tyska sidan att leva här.

Jetze mina frågor:

Där kan du vara i Berlin som brasilianare gratis hjälp sätta och samråda kan vara, om det finns uppehälle problem, äktenskapliga problem osv.?

Kan min vän är ingår, om maken skilsmässa, det är nu för ca 9 1/2 månader gift sade, så enkelt?

Vad är en Trennungsjahr? Är hon rätt? Och denna gång som ett gift? Efter min info måste det ha varit 2 år med en tysk gifte sig med för att hålla här? Är det rätt?

Om allt ingenting hjälper, kan dem kvar efter Trennungsjahr och slutlig skilsmässa i Tyskland här, om jag skulle vilja gifta sig med henne omedelbart?

Undantagen är ´s?

Deras äktenskap var entreprenad i Danmark. Äktenskapet var men hittills inte i Brasilien rapporterade eller legaliserade. Kan det orsaka nya äktenskapet därför skilsmässa och planerade problem?

Om så är fallet, där äktenskapet redovisas? Ambassaden i Brasilien i Berlin eller ambassad i Brasilien i Danmark?

Jag skulle ge dig vid skilsmässa och om det är därför inte tillräckligt äktenskap tid att gifta sig med henne omedelbart.

Vad är fortfarande att överväga? Mannen vill avbryta platta, det är också tveksamt vad sedan fortfarande kommer från dess sida.

Hon har inte undertecknat så MV eftersom den redan i årtionden vid hans sida. Det är automatiskt i hyreskontraktet för, eller också som en hustru om maken lämnar inga betalningar eller semester hemma i den schlecheten staten, så ägaren kräver skadestånd?

Om du bör automatiskt som en hustru i hyreskontraktet eller sina rättigheter och skyldigheter har, kan hon kvar av make, om hyran fortsätter att betalas ut i denna lägenhet bor i uppsägning?

Vad är med gamla kredit av hennes make före äktenskap med kör KOM? Det är också med haftbar? Och hur är nu, separation har överenskommits. Mannen utan slut får är skyldiga gör nu och min flickvän damt riva i hennes ruinera hennes framtid? Hur kan jag skydda dem från alla dessa onda ting?

FÖRLÅT OM JAG SÅ MYCKET MEN JAG VET JAG INTE I ALLA DESSA SAKER OCH HOPPAS LÄMPLIG HJÄLP ELLER RÅD ELLER INFO ATT TA SIG HIT PÅ DITT FORUM.

Har någon kontakt telefonnummer i Berlin där också "anonym" kan du få hjälp utan lika alla myndigheter gå?

Jag hoppas stort jag här Forum goda tips och råd kan få i din Brasilien.

Tack någonsin så mycket för tålamodet att läsa mina många frågor och bokföra svar på mig som sagt hoppas jag.

Om du behöver ytterligare information, sedan jag det vet var vänlig.

Tack för din hjälp.

Roberto > |o

• Reklam

2. # 2
    Ny användare
    Ansluta till datum
    03.02.2010

Standard AW: Vistelse, äktenskap brutna, stora problem, brådskande hjälp!

Zitat Ursprungligen postat av dasilvax Beitrag anzeigen
    Där kan du vara i Berlin som brasilianare gratis hjälp sätta och samråda kan vara, om det finns uppehälle problem, äktenskapliga problem osv.?
    Oi Roberto, seja bem vindo! Första gången här samtalet. Kvinna/man talar också Português.

xochicuicatl e.V. (google enligt webbplats)

030 / 2786329 - Office

Fax + 49 (0) 30 44017690 -

Winstr. 58, Berlin

Förbli lugn. Inte kan mycket hända.

Hälsningar

3. # 3
    Erfarna användare
    Ansluta till datum
    03.09.2008

Kanske här också fråga om det finns ett kontor i Berlin:

Frankfurt am main
    IMBRADIVA e.V.

St. Wojciech väg 36a
    D-60486 Frankfurt / huvudsakliga
    e-post: Mail@imbradiva.org
    Tfn + 49 (0) 69 / 97 26 42 69 (telefonsvarare)

Styrelsen: Vorstand@imbradiva.org

För kontakt med våra medlemmar i andra städer i Tyskland, kontakta huvudkontoret i Frankfurt.
    Annars ´s är ja säkerligen fortfarande gott om andra anläggningar i Berlin, såsom Caritas, Imigrationsberatung, kvinnors skyddsrum etc, etc....

Men så länge fortfarande skilsmässan har varit inte markant din vän behöver faktiskt inte mycket berörda. Viktigast av allt, det första är att du från plana tar, oberoende av om maken eller inte, nu aviserar vem och hur hyran betalas mer att vara orsaken till problemet. Hur kan du vara så dum att stanna i den här lägenheten och betala hyran! > |o

Som alltid, så länge du är kvar i hemmet du måste räkna med att polisen kallar "fortfarande" make och visar minst du på grund av fred bryta ännu, det är ju oavsett om du nu betala hyra eller inte leasetagaren.

Då bör du ta dig till skilsmässa, säga att din vän har hävdat skilsmässan. Definitivt inte vänta här tills maken är villig att. Som kan ta forever, ja har även en ledtråd där han för närvarande vistas. Desto mer tid förflyter det värre för dig. Tidsfaktorn är din stora fiende, så du kommer att behöva bli aktiv.

4. # 4
    Moderator
    Ansluta till datum
    28.10.2003
    Rum
    Belo Horizonte

En annullering av äktenskap eftersom endast 9,5-monatiger varaktighet verkar inte vara möjligt enligt de uppgifter som advokater. Det finns endast några få undantag:

Enligt avsnitt 1314 BGB är en annullering av äktenskap när:

-make/maka eller inte 16 år eller arbetsoförmögna
    -Bigami eller äktenskap bland släktingar
    -båda har framträtt justitiesekreteraren

Det finns andra orsaker i romaner, men inte i verkligheten. I enskilda fall, kunde fallet med en "äktenskap med bekvämlighetsflagg" vara något PRüfen, men enligt beskrivningarna av verkar som tenderar att inte vara fallet. Så att göra en Trennungsjahr och en normal skilsmässa.

Medan skilsmässan inte uttalas ännu, har din flickvän rätt till underhåll. Deras visering fortsätter också tillämpas.
    Ändrad genom Klemis (9: e februari 2010 runt) 12: 57 pm (Klocka)
    Du kan se
    i de lägre klasserna.

5. # 5
    Administratör
    Ansluta till datum
    28.10.2003
    Rum
    Skandinaviska South Haven

Moin,
    Det snarast råd från någon som förstår detta.
    Det finns privata ALGII i Berlin bestäms mottagare.

Jag antar att lägenheten blev den äktenskapliga hem genom äktenskapet.
    Du kan alltså bo i lägenheten. Jämfört med hyresvärden, ansvarar var och en solidariskt som kan välja från vilken han tar sina pengar. Båda måste dock hyra tal (i enlighet med hälften) samtidigt som den Trennungsjahres han måste för en del av hyran fortsätter att komma fram.

Du lever tillsammans med dig och betala hyran, vilka kan medföra längre och han gör det men du och du räknas som ett behov för gemenskapen. Hon får ALGII u.U i Ambhängigkeit sedan din inkomst.

Från gut skulle jag ibland antar att det inte är bra att bo tillsammans.
    Men viktigt - rådfråga en professionell.

Trennungsjahr påbörjas tabeller vid tidpunkten för separering. Håller med om att både domaren kommer att ta tid för givet. Ange både ett annat datum kan domaren visade omständigheterna. Jag tror gånger med hans utdrag ur äktenskapet bostäder har börjat i Trennungsjahr.

Hälsning
    Kristna
    Brasil webben säljs inga resor – gemenskapens besvaras frågan och ger tips för resan.
    Våra sökmotorer att hitta det billigaste priset för:
    Flygningar - Hotell - Hyrbil

6. # 6
    Användaren
    Ansluta till datum
    29 December, 2009
    Rum
    NRW

Kan min vän är ingår, om maken skilsmässa, det är nu för ca 9 1/2 månader gift sade, så enkelt?

Vad är en Trennungsjahr? Är hon rätt? Och denna gång som ett gift? Efter min info måste det ha varit 2 år med en tysk gifte sig med för att hålla här? Är det rätt?
    Det är en av två år i familjen gemenskapen måste vara ansluten och sedan vanligtvis Trennungsjahr som en laglig vistelse är beräknade.
    För att få en oberoende vistelse, kan du ansöka om en förlängning av AE sedan, efter 3 år. Detta förutsätter dock att du kan tjäna sin lever själv. Så, inte oberoende AE om det är staten att ladda.

Något annat fortfarande helt och hållet med inte två år av separation.

Det rapporteras, men nu ingen. Jag tror hon har deras AE enligt avsnitt 28 (1) No. 1 AufenthaltG i passet och sedan äktenskapet i familjen gemenskapen är bunden till AE om förekomsten av. Immigration Office kommer med andra ord tillbaka tidsfrister i AE. Med andra ord får du en inbjudan att lämna landet förrän dagen i XY. Du får oftast ett par månader tid. En ansökan om Trennungsjahr har inte något.

Om man vill spela i tid, då du bör överklaga en mot förkorta AE i samarbete med en advokat. Sedan har hon rätt att stanna tills en domstol har fattat ett beslut.

Du kan inte förutsäga vad beslutar Immigration Office i enskilda fall. Du bör också inte alltför länge "okunniga" Låt utlänningar. Inte nödvändigtvis, förbättrar som det utrymme för skönsmässig bedömning i officerarna.

Med öppna kort för att få mesta tiden mest.
    Mannen måste göra: ingenting som gäller utlänningar status för din vän. Det måste också rapportera ingenting vid Immigration Office.

Om allt ingenting hjälper, kan dem kvar efter Trennungsjahr och slutlig skilsmässa i Tyskland här, om jag skulle vilja gifta sig med henne omedelbart?

Undantagen är ´s?
    Om hon kan stanna till äktenskapsskillnad i Tyskland, är mycket osannolikt. Anländer utan också fastställas till det enskilda fallet.
    Du kan naturligtvis försöka Trennungsjahr att komma runt. I mycket korta tider av äktenskap, får domstolen avstå från Trennungsjahr. I fråga om gift måste komma överens.

Jag tror att det är din vän i make vara så snabbt som möjligt gå så att han måste betala inget underhåll intresse. Detta är också anledningen till varför han vill kontrollera så att hon kommer att utvisas.
    Som jag ser en chans för er båda.

Deras äktenskap var entreprenad i Danmark. Äktenskapet var men hittills inte i Brasilien rapporteras eller legaliserade. Kan det orsaka nya äktenskapet därför skilsmässa och planerade problem?
    Om så är fallet, där äktenskapet redovisas? Ambassaden i Brasilien i Berlin eller ambassad i Brasilien i Danmark?
    Det kan vara en skänk från ovan för dig. Du kan inte ändra så vad fortfarande inte legaliserades. Jag är inte 100% säker på, men du är inte ännu officiellt gifta fortfarande i Brasilien.

Om du måste legalisera nu ett äktenskap, som inte längre finns???
    Så vore en snabb skilsmässa och omedelbar omgifte ingenting i vägen, om domstolen spelar. Att kunna göra det behöver du en advokat för familjerätt och utlänningars rätt kurs.

Vad är fortfarande att överväga? Mannen vill avbryta platta, det är också tveksamt vad sedan fortfarande kommer från dess sida.

Hon har inte undertecknat så MV eftersom den redan i årtionden vid hans sida. Det är automatiskt i hyreskontraktet för, eller också som en hustru om maken lämnar inga betalningar eller semester hemma i den schlecheten staten, så ägaren kräver skadestånd?

Om du bör automatiskt som en hustru i hyreskontraktet eller sina rättigheter och skyldigheter har, kan hon kvar av make, om hyran fortsätter att betalas ut i denna lägenhet bor i uppsägning?
    Om mannen har rapporterat din fru när ägaren, som bara hon kan besvaras. Om den inte har undertecknat fördraget, kan man säga upp lägenheten. Hur långt rättigheter för din fru, jag kan inte svara i hyra lagen, vet jag inte från mig. Om ni båda har intresse i denna kammare fortsätta att leva, då jag skulle omedelbart med ägaren kontakta, och förklara att du är redo att ta dessa hem som en hyresgäst.

Vad är med gamla kredit av hennes make före äktenskap med kör KOM? Det är också med haftbar? Och hur är nu, separation har överenskommits. Mannen utan slut får är skyldiga gör nu och min flickvän damt riva i hennes ruinera hennes framtid? Hur kan jag skydda dem från alla dessa onda ting?
    Det finns det att iaktta tidsfristerna. För skulder och tillgångar i dag av äktenskap är slutet scheidend.
    Det beror på att du har enats om separation eller en andra förmögenhetsförhållanden. Det är i alla fall så att skulder och tillgångar som var monterad på var och en av makarna före att äktenskapet fortfarande. Vad har förvärvats under äktenskapet är endast gemensamma egendom av båda.
    En kredit är inspelad under äktenskapet, så vad har undertecknat för lånet ansvarig. Men återigen, det måste påvisas hur ekonomiska situation i början av bröllopet var. Det finns kontoutdrag eller annat bevis?

Vad händer efter den officiella utdrag av människan är hans sak. Eftersom din flickvän inte har kommit. Dagen i uttalandet är vad man ska ha med avstängning av eller adressändring på upphör.

Han inte har loggat in sig själva, kan då detta göra även därefter din flickvän.

Maken och min flickvän är ALG 2 mottagare och jag betalar hyra för lägenheten vid tidpunkt som det damm som gjort make och bor någon annanstans. Han har för närvarande väcker ALG-2 för honom och henne och betalas ingenting alls.
    Att gör mig vid de flesta orolig som konsortiet bör klargöras omedelbart mig. När din flickvän loggar in inte och inte klargör det nya läget, hon får mycket stress och de pengar, som släppte in hennes make betala tillbaka måste åtminstone deras andel.
    Din vän bor med dig i en inhemsk gemenskapen och inte är berättigad till ALG2, det är oavsett vem igen lagligen insamlade pengarna. Sociala bedrägeri, förbättras inte nödvändigtvis deras situation vid Immigration Office.

Så kan du söka adresser för en migration första kliniker på Internet.
    Rådgivning finns överallt.

Det är mycket viktigt att du låter advokaten att råda dig. Omfattningen av myndigheterna är mycket stor. När myndigheterna verarscht kommer fram, kan det vara tätt.

Jag vill påpeka att detta inte är juridisk rådgivning i alla anspråk.

Lycka till från Brasilien
    Ändrad genom Brazil53 (12 februari 2010 till) 16: 26 (Klocka)

Sida 1 av 4 1234 SistaLetzte

Liknande trådar

1. Brådskande hjälp!
    Genom maramara i forumet myndigheter - Oficial
    Svar: 2
    Senaste inlägget: 12 Januari 2010, 07: 20
  2. Problem med registrering av äktenskapet i Brasilien
    Genom Juan Espera i Forum äktenskap och familj
    Svar: 6
    Senaste inlägget: 27 Januari 2009. 12: 29
  3. Behöver akut hjälp!
    Genom jule Forum språk - Idiomas
    Svar: 8
    Senaste inlägget: 11 November, 2007 17: 03
  4. Brådskande!Problem med namn i flygbiljett
    Genom Anonymous i Forum-resor till Brasilien
    Svar: 20
    Senaste inlägget: 30 Maj 2005. 12: 59 pm

Märken

Forum regler

• Det är du tillåts inte, skriva nya teman.
  • Det är du tillåts inte, att svara på inlägg.
  • Det är du tillåts inteSkicka bifogade filer.
  • Det är du tillåts inte, redigera dina inlägg.
  •