Välkommen till forumet, gör lätt Registrera dig?
  • Inloggning:

Välkommen till Brasilien Forum (Swedish).

Välkommen till forumet Brasilien Web

... hela Brasilien på en sida

•  » Ställa frågor och få svar
  •  » Foton, visa och ladda upp din egen
  •  » Semester eller utvandring
  •  » Skriv din egen blogg
  •  » Hitta Brasilien i Tyskland

gå med i …simple

Ja! Jag vill registrera nu!

p.s.: För registrerade medlemmar, forumet är ad-fri!

Sida 11 av 12 ErsteFörsta ... 789101112 SistaLetzte
Visar resultaten 61-66 67
Like Tree6Tack
gifta sig i Tyskland: ursprungligen postat av joerch tyvärr, bara ser inte. Nu @ ciclista hjälpa mig snälla till Unclog...: Varför har ändrats även LSTK nästa år? @ brasilmen: och kalenderåret är avgörande, status ändras för hela skatteskulden exportbidrag? Nu är jag helt genom vinden... Missförstånd. Som har
  1. # 61
    Användaren
    Ansluta till datum
    20 November, 2008

Standard AW: gifta i Tyskland

Zitat Ursprungligen postat av joerch Beitrag anzeigen
    Ledsen, inte ser ut som bara. Nu hjälpa mig snälla till Unclog...
    @ ciclista: Varför har ändrats även LSTK nästa år?
    @ brasilmen: och kalenderåret är avgörande, status ändras för hela skatteskulden exportbidrag?
    Nu är jag helt genom vinden...
    Missförstånd. Du har vägrat även i januari 2009 att ändra inkomster för 2009, även om vi fortfarande har gifte 2008.

Flytta till toppen: visste att äktenskapet i Danmark var inte att klaga på dem, men de ville ha deras tidigare skilsmässa i Portugal PRüfen.

Som om de skulle ha kan stjälpa detta giltigt äktenskap i Danmark, som naturligtvis inte dem. Eftersom du är ja också inte enfaldiga.

• Reklam

2. # 62
    Användaren
    Ansluta till datum
    06.08.2004

Jag tänker också gifta sig med min vän många år (6 år) i juli i DEutschland. Hon är enda och aldrig var gift.

För att sammanfatta:

-alla handlingar (Ledigkeitsbescheinigung etc.) måste i Brasilien berörda (på Cartorio).
    -översättning, lämnade sedan vid bras. Göra ett konsulat?
    -Det går sedan Tyskland, hela vid civila registret byrån skicka och det är gjort.

Glömma bort något?

Bästa tack,

Andreas

3. # 63
    Erfarna användare
    Ansluta till datum
    13 Januari, 2009

Moin!

Grattis! Äntligen någon som vill gifta sig inte efter 6 dagar

Om din Cartorio en Ledigkeitsbescheinigung, om inte, gör sedan som, sedan en deklaration av två vittnen. Bras. Konsulat har översättningar? Tror inte, göra översättningar, sedan bringste även en aktuell födelseattest av mot din framtid.

Hur som helst fortfarande något dokument saknas civila Standesamt d, chikan sedan tillhör programmet, så fråga vad exakt vill ha. För en Ledigkeitsbescheinigung gibts i Brasilien faktiskt inte rättslig grund, vissa Carorios till om inte uppvisar förmodligen ändå, och sedan måste du stoppa försökte förklara att justitiesekreteraren och alternativt ta deklarationen av två vittnen.

Hälsning
    Jakobo

4. # 64
    Erfarna användare
    Ansluta till datum
    17 April, 2009
    Rum
    Essen, Nordrhein-Westfalen; Abreu E Lima, BRA/PE

Nu stoppa en gång platt bollen.
    Ha det i i November 2010 med min fru bakom oss. Sök bara i Fred.
    Logga mig rätt igen...

5. # 65
    Erfarna användare
    Ansluta till datum
    17 April, 2009
    Rum
    Essen, Nordrhein-Westfalen; Abreu E Lima, BRA/PE

Så, var ett annat forum, men ingen fråga.
    Endast ne bistånd:

Jag ville skriva men inte mer här i forumet, men kanske jag kan hjälpa Ja. Ja äntligen är en konstruktiv tråd.
    För mig det som gått ut (cutting edge):
    Alla nödvändiga dokument från min fru i Brasilien autentisera på Cartorio / legaliesieren lämnar sedan samma förfarande vid tyska konsulat.
    Här allt vid OLG Hamm (jag kommer från Nordrhein-Westfalen) godkänd översättare översätta.
    Allt till registry office, registrator vidarebefordras till OLG, återvändande, allt ok.
    Med tolk (om hon talar inte bra tyska är detta tull, på grund av den rättsliga sidan) registrera äktenskapet i registret.
    Avtalad tid gjort, gift med tolkar. Igår förklarade AB hustru, pass, avrinningsområde certifikatet av ägare och bröllop certifikat, fru.
    Data överförs automatiskt till EMA, ni talar inte längre om inte ändring av ditt skattekort.

Intervju ingen registrering utan AB!
    Mina kom utan visering, allt inga problem. undantag för en begränsad tid. I AB själva syftet och behöriga anställda (förmodligen uppstår AB på), 15 minuter senare var vi redo. Torsdag igen ut med pass foto och lön för de sista tre månaderna, sedan finns uppehållstillståndet för första 1 år, som kan förlängas utan lätt.
    Vi behövde inte A1, även om jag talar bara lite tyska.
    För att snart integrationen kursen slutar som när man/kvinna inte är alltför dum, intyg som B1.

Tillägg: på AB med pass och bevis på lön (men inte behövs) vi nu var igår igen. Ansökan fylls i, 10 minuter senare uppehållstillstånd och arbetstillstånd för första 1 år i det fastnat. Integratioskurs kan startas (med kupong, 1 € = timmar, 2 år giltig), vi kan hitta tid själva, med eller utan avbrott, spelar ingen roll.
    Förlängning där nästa år 2 år.
    Så inte rädd att göra, rimligen tala och argumentera, sedan är...

6. # 66
    Erfarna användare
    Ansluta till datum
    20 Apr 2006

bara en liten men fin Anmärkning: tiden (den tidigare frågan om Kontrollkortets)
    tillfrågades om religion: eftersom kyrkans skatt.... som någon religion, ange
    Här är bara ett litet kors - vid Kirchenaustritt.... det är myndighetens arbete och kostnader
    Jag tror också.

Sida 11 av 12 ErsteFörsta ... 789101112 SistaLetzte

Liknande trådar

1. Äktenskap i Tyskland
    Genom Franci i Forum äktenskap och familj
    Svar: 0
    Senaste inlägget: 6 April 2011, 08: 12
  2. Bröllop i Tyskland med turistvisum???
    Genom Tobi i Forum äktenskap och familj
    Svar: 4
    Senaste inlägget: 2. Mars 2011, 21: 08
  3. att gifta sig i Tyskland
    Genom *** i forumet myndigheter - Oficial
    Svar: 14
    Senaste inlägget: 22 Juni 2009. 07: 43
  4. Bröllop i Tyskland
    Genom timbu i forumet myndigheter - Oficial
    Svar: 1
    Senaste inlägget: 30 November, 2008 21: 27
  5. Äktenskap i Brasilien - bor i Tyskland
    Genom trödel i forumet myndigheter - Oficial
    Svar: 16
    Senaste inlägget: 21 Oktober 2006, 02: 41

Forum regler

• Det är du tillåts inte, skriva nya teman.
  • Det är du tillåts inte, att svara på inlägg.
  • Det är du tillåts inteSkicka bifogade filer.
  • Det är du tillåts inte, redigera dina inlägg.
  •