Välkommen till forumet, gör lätt Registrera dig?
  • Inloggning:

Välkommen till Brasilien Forum (Swedish).

Välkommen till forumet Brasilien Web

... hela Brasilien på en sida

•  » Ställa frågor och få svar
  •  » Foton, visa och ladda upp din egen
  •  » Semester eller utvandring
  •  » Skriv din egen blogg
  •  » Hitta Brasilien i Tyskland

gå med i …simple

Ja! Jag vill registrera nu!

p.s.: För registrerade medlemmar, forumet är ad-fri!

Sida 4 av 12 ErsteFörsta 12345678 ... SistaLetzte
Visa resultat 19 till 24 67
Like Tree4Tack
Processen frågan arbetstillstånd Brasilien: OLA Pezinho, autentisering vid Federal Office Administration är inte nödvändig enligt min åsikt. Det skulle vara en Apostille (-Begaubigung), som är inte obligatorisk för Brasilien. Min tid, stämpeln för den lokala regeringen på universitetet har lämnat in handlingar så att bras. Konsulatet hans brasilianska legalisering stämpel har tagit upp. I slutändan är denna stämpel avgörande.
  1. # 19
    Erfarna användare
    Ansluta till datum
    första
    Rum
    São Paulo

Standard AW: Bearbeta beviljande arbetstillstånd Brasilien

OLA Pezinho,

autentiseringen vid Federal Office Administration krävs inte tror jag. Det skulle vara en Apostille (-Begaubigung), som för Brasilien krävs inte. Min tid, stämpeln för den lokala regeringen på universitetet har lämnat in handlingar så att bras. Konsulatet hans brasilianska legalisering stämpel har tagit upp. I slutändan är denna stämpel avgörande. Så osäker e-bras. Konsultera den konsulära Act.

Ditt ledarskap certifikat har passerat bäst-före datum förmodligen, om du du ditt visum i DE kommer att ta upp, därför din tid planering för våren återigen bevittna spela i processen för F. Du kan plocka också personligen posten inklusive autentisering är justitieministern. Det sedan snabbare.

Som en förberedelse för den andra Dokuemnet för Depachanten kansst skriva du ännu ett CV på portugieisischer språk, liksom en vacker representation kurs på portugieisisch, varför din framtida arbetsgivare nödvändigtvis behöver dig. Rimlig överdrift kan skada som aldrig

Ate logotyp

Vincent
    Redigerad av Vincent (cirka 9 September 2010) 18: 19 (Klocka)

• Reklam

2. # 20
    Erfarna användare
    Ansluta till datum
    19.07.2006
    Rum
    Belo Horizonte

Zitat Ursprungligen postat av Pezinho Beitrag anzeigen
    Läs i forumet även schonmal om bevis på innehåll. Bör jag ha på konsulatet legalisera dem bara i fallet? Vad är ett bra bevis, månatliga lönen slip, sysselsättning skattedeklaration av Inland Revenue?
    Oi Pez
    Med bevis på innehåll thats v för en annan variant av Visto. Om vi måste ställa en man för ett kontrakt så som Richtmeister, en maskin att bygga upp eller att vidta, då vi måste se till att hans lön i Brasilien Det är inte lägre än liksom hans lön i Tyskland. Lag för att förhindra dumpning löner. För detta vill du ha en Gehaltsbescheinigung. Eftersom du kommer att få ännu ett kontrakt med en brasiliansk arbetsgivare, som faller undan för dig. Arbetsgivaren ska lämna ja din sysselsättning kontrakt med innehåll etc.

Hälsning
    Tiradentes

3. # 21
    Erfarna användare
    Ansluta till datum
    18.09.2004

Zitat Ursprungligen postat av Pezinho Beitrag anzeigen
    Oi gente,

Sedan efter ´s i planet Brasilien. Det ska jag ge Despachanten till den dokumentation som ingår företaget när ansökan lämnas in. Detta sedan orsaka översättningen och förhoppningsvis formulera en klok text så att den lättare har MTE med sitt beslut.
    Var försiktig! Visering efter att erhålla arbetstillstånd kan utfärdas i BRA. För att göra detta måste du återvända till Tyskland, där du kan få viseringen ambassad.

4. # 22
    Erfarna användare
    Avsnittet starter

Ansluta till datum
    28.10.2003
    Rum
    São Paulo

Hej.

Tack för ert svar först. Att viseringen endast i Tyskland kan plockas, är också känd. Flyga igen efter så lyckligtvis för mitt nuvarande arbetsgivare Brasilien och komma tillbaka igen efter Tyskland även i oktober. Av November jag pendel fortfarande lite fram och tillbaka. I November, är vårt projekt men slutföra och hyser gott hopp om att jag kan begära mitt nya visa här och plocka upp i December.

Kommer att vara avstängd så personligen Mina dokument. Är att skicka mig via e-post i stället för detta.

Tyvärr har jag fortfarande nr ackrediterade skall av min gamla arbetsgivare. Jag hoppas att skrivandet av min nuvarande arbetsgivare, som skapades och certifierade för mitt nuvarande visa kan användas också för min nytt visum. Denna skrivelse bör filer av MTE. Kanske accepterar du.

Zitat Ursprungligen postat av berndm Beitrag anzeigen
    Var försiktig! Visering efter att erhålla arbetstillstånd kan utfärdas i BRA. För att göra detta måste du återvända till Tyskland, där du kan få viseringen ambassad.
    Ate logotyp
    Pezinho

5. # 23
    Erfarna användare
    Avsnittet starter

Ansluta till datum
    28.10.2003
    Rum
    São Paulo

Oi gente,

Här igen, en snabb uppdatering. Har certifiering av min Arbeitszeugnisses fick under tiden av handelskammaren. Tidigt nästa vecka jag kommer att gå sedan till konsulatet och ledighet legalisera mig alla dokument.

Nu har byrån gett mig att ordna Brasilien stöds, inklusive följande till slutet:

(1) En atual empregadora (yyyyy) deverá solicitar o cancelamento seu visto de trabalho;
    (2): Assim que o cancelamento för protocolado, tentamen deverá voltar para SEU País de origem;
    (3) En xxxxx iniciará seu processo de visto;
    ....
    ....

Detta är nu min fråga är om min nuvarande arbetsgivare måste avbryta den aktuella viseringen eller om jag kan göra inte själva av det brasilianska konsulatet i Frankfurt (som har ursprungligen även vars visering)? Hur som helst, jag ville avbryta viseringen eftersom jag står strax innan de 183 dagarna och skulle beskattas i Brasiien. Vårt projekt avslutades i November. Jag är för närvarande i Tyskland och faktiskt hade planerat att resa (turistvisum) i ca 1 vecka tillbaka till Brasilien
    Ate logotyp
    Pezinho

6. # 24
    Erfarna användare
    Ansluta till datum
    första
    Rum
    São Paulo

Moin,

Jag tror att alltid någon som har ansökt om visering måste sedan också återkalla detta. Det brasilianska konsulatet i DE visering har utfärdats endast. Myndigheten för utfärdande av viseringar var förmodligen MTE Där, måste sedan indata göras för att Stonierung

Tillräckligt "certifiering" av handelskammaren att legalisera den brasilianska ambassaden för? Vad har autentiserats eftersom handelskammaren? Underskrifter under Dokuemnt förmodligen inte eller?

Ate

Vincent

Sida 4 av 12 ErsteFörsta 12345678 ... SistaLetzte

Liknande trådar

1. Brasilianska post - tid att frågan?
    Genom GastimBW i forumet myndigheter - Oficial
    Svar: 1
    Senaste inlägget: 29 Juli 2008. 16: 29
  2. Permanencia process
    Genom cerveijera i forumet myndigheter - Oficial
    Svar: 5
    Senaste inlägget: 11. Juli 2008. 01: 45
  3. tidsfristen för att äktenskapet efter beviljande av visum?
    Genom jana i Forum äktenskap och familj
    Svar: 2
    Senaste inlägget: 1. Februari 2008. 14: 04
  4. Bosatt tillåta och arbeta tillstånd!
    Genom dinadea i forumet myndigheter - Oficial
    Svar: 2
    Senaste inlägget: 17 September, 2006 21: 24

Forum regler

• Det är du tillåts inte, skriva nya teman.
  • Det är du tillåts inte, att svara på inlägg.
  • Det är du tillåts inteSkicka bifogade filer.
  • Det är du tillåts inte, redigera dina inlägg.
  •