Välkommen till forumet, gör lätt Registrera dig?
  • Inloggning:

Välkommen till Brasilien Forum (Swedish).

Välkommen till forumet Brasilien Web

... hela Brasilien på en sida

•  » Ställa frågor och få svar
  •  » Foton, visa och ladda upp din egen
  •  » Semester eller utvandring
  •  » Skriv din egen blogg
  •  » Hitta Brasilien i Tyskland

gå med i …simple

Ja! Jag vill registrera nu!

p.s.: För registrerade medlemmar, forumet är ad-fri!

Sida 1 av 2 12 SistaLetzte
Visar resultat 1-6 av 7
Uppehållstillstånd: Hej tillsammans! Jag bor med min partner (Brasilien) i registrerade partnerskap. Nu vi spela länge med idén att emigrera och därmed min fråga: gleichgechlechtrige giftermål är accepterad i Brasilien? Och jag brukade få ett uppehållstillstånd, eller ingenting alls bring me? Bästa tack för
  1. # 1
    Ny användare
    Ansluta till datum
    21.02.2012

Standard Uppehållstillstånd

Hej!
    Jag bor med min partner (Brasilien) i registrerade partnerskap. Nu vi spela länge med idén att emigrera och därmed min fråga: är i Brasilien gleichgechlechtrige äktenskap godtas? Och jag brukade få ett uppehållstillstånd, eller ingenting alls bring me?
    Bästa tack för ditt svar

• Reklam

2. # 2
    Erfarna användare
    Ansluta till datum
    20 Apr 2006

Standard AW: Uppehållstillstånd

Ja, hon är erkänd och den tyska partnern blir också Permanencia. Jag har sådana fall i den
    Kretsen av bekanta. Vad men i Brasilien allt så ger ingen idé, rättslig status--
    min vän vet inte detta också, eftersom du bor här.
    Pionjär säga tack.

3. # 3
    Moderator
    Ansluta till datum
    20.03.2004
    Rum
    Württemberg / São Paulo

Relativt nytt blogginlägg (18.11.2011) till er oro:

"kom som novas interpretações judiciais em ansikte gör tema som uniões homoafetivas no Brasil, o conceito de Família estendeu-se, englobando nr presente momento os casais homoafetivos."
    These nova interpretação surgem reflexos vários importantes. Visto um desses reflexos é en possibilidade de concessão göra permanenta para Estrangeiros que vivem em av União homoafetiva no Brasil i São ou casados em outro País que permita o casamento homoafetivo.""

VISTO PERMANENTA PARA ESTRANGEIROS HOMOSSEXUAIS POR UNIÃO HOMOAFETIVA KOM BRASILEIRO. ¦ Freitas Lins Advogados

Att notera är:

"ansökningar om visering tillfälliga eller permanenta visum eller uppehållstillstånd för partnern tillåta / partner av anta infästa eller homosexuella samboende (União estável) hanteras inte av brasilianska diplomatiska beskickningar utomlands och måste i" Brasilien "den brasilianska invandringen rådets (CNIg - Conselho Nacional de Imigração) begärt är".

http://berlim.Itamaraty.gov.br/de/FA...C3%BChrung.XML
    Ändrad genom parti (21 februari 2012 till) 21: 41 (Klocka)
    Pionjär säga tack.

4. # 4
    Ny användare
    Avsnittet starter

Ansluta till datum
    21.02.2012

Zitat Ursprungligen postat av gemic Beitrag anzeigen
    Ja, hon är erkänd och den tyska partnern blir också Permanencia. Jag har sådana fall i den
    Kretsen av bekanta. Vad men i Brasilien allt så ger ingen idé, rättslig status--
    min vän vet inte detta också, eftersom du bor här.
    är det samma som i tyska med schweizern?

5. # 5
    Moderator
    Ansluta till datum
    20.03.2004
    Rum
    Württemberg / São Paulo

Som så lätt hittills inte verkar ha varit.

PRESSMEDDELANDE 16 November 2011

PAIS medger 1 º visto permanenta en homosexuell efter decisão gör STF sobre União estável

Um cubano é av o primeiro homossexual estrangeiro en obter o visto de residência permanenta no Brasil Após o reconhecimento da União estável pelo Supremo Tribunal Federal (STF) e casamento civila entre göra pessoas göra mesmo sexo pelo Superior Tribunal de Justiça (STJ).

PAIS medger 1 º visto permanenta en homosexuell efter decisão gör STF sobre União estável - vida - versaoimpressa - Estadão

Ser så inte dålig för både av er.
    Lycka till!

Dessutom fortfarande meddelandet av justitieministeriet

Brasilia16/11/2011 (MJ) - A Secretaria Nacional de Justiça Ministério eftersom rättvisa, por meio do seu Departamento de Estrangeiros, concedeu, pela gjorde vez, residência permanenta estrangeiro no Brasil, KOM base en casamento entre em parceiros göra mesmo sexo. O casal, formado por um brasileiro e cubano, naturalizado espanhol, mora em Araçatuba, invändig de São Paulo.

Notcias - Detalhes
    Ändrad genom parti (21 februari 2012 till) 23: 07 (Klocka)
    Pionjär säga tack.

6. # 6
    Erfarna användare
    Ansluta till datum
    20 Apr 2006

Detta är inte sant, mina vänner är "gift" i många år och den tyska partnern har redan
    under många år gånger Permanencia - eftersom jag hör morgon öka.
    Pionjär säga tack.

Sida 1 av 2 12 SistaLetzte

Forum regler

• Det är du tillåts inte, skriva nya teman.
  • Det är du tillåts inte, att svara på inlägg.
  • Det är du tillåts inteSkicka bifogade filer.
  • Det är du tillåts inte, redigera dina inlägg.
  •